Kørekortforløbet

Overblik over dit kørekortforløb

Herunder kan du læse hvordan dit kørekortforløb typisk vil være, når du vælger os som din køreskole i Ballerup.

Den første aften møder du op fysiske og bliver introduceret til hele forløbet. I samme aften kan du allerede tilmelde dig hos os og få en tid til manøvrebane. Du kan herefter komme i gang med dine første teorilektioner.

Inden du skal køre for første gang i trafikken, får du 4 lektioner a 45 minutter på manøvrebane, hvor du skal køre bag rattet for første gang. Du bliver fortrolig med bl.a. bilen, (som du typisk kører med under hele dit forløb) koblingspunktet, gearskift og bremsning.

Hos Quick Trafikskole er undervisningen sammensat så der er et sammenhæng mellem teorilektionerne, og de praktiske kørelektioner. Dette betyder i bund og grund at den viden du lærer til teoriundervisning skal praktiseres ude på vejen.

Når du har gennemført 29 teorilektioner samt 14 kørelektioner, kan du gå op til en teoriprøve. Disse lektioner er minimumskravet af teori- og kørelektioner for at tage teoriprøve.

Når du har bestået teoriprøven, som også er ifølge de fleste elever den ”nemmeste prøve”, skal fokus være på den praktiske prøve. Du skal nu teste dine køreevner på glatbane som har en varighed af 4 lektioner af 45 minutter. Her skal du bl.a. lære hvordan du styrer bilen under svære forhold samt uforudsete hændelser i trafikken. Du skal f.eks. lære at øve dig i, hvordan du skal reagere hvis bilen skrider, eller hvordan du skal foretage en meget hård bremsning.

Nu er du nået så langt at du kan tilmelde dig en køreprøve. Her bliver dine evner testet af en sagkyndig, som vil vurdere om du er klar til at køre bil ansvarligt. Tager du dit kørekortforløb hos os i Ballerup køreskole, så betyder det, at din kørelærer mener at du er klar til køreprøven og har en god chance for at bestå 1. gang.

Inden køreprøven får du en kørelektion, som opvarmning til køreprøven. Prøvens varighed plejer at være mellem 25-45 minutter og består du, så får du udstedt et midlertidigt kørekort med det samme!

Det skal du gennemføre